ЗДО "Журавлик"
Івано-Франківська область, Надвірнянський район

Сторінка асистента вихователя

ПЛАН РОБОТИ АСИСТЕНТА ВИХОВАТЕЛЯ

 Зеленського закладу дошкільної освіти (дитячого садка) «Журавлик»

на 2024/2025 навчальний рік

ДИРДИ УЛЯНИ ВАСИЛІВНИ

Розділи плану

Вступ

Організаційно – педагогічна робота

Освітня робота

Робота з вихователями групи та фахівцями корекційно – розвиткової роботи

(учителем – логопедом, реабілітологом, музичним керівником, практичним психологом)

Робота з батьками

Підвищення фахового рівня

План корекційно – розвиткової роботи інклюзивної групи «Сонечко» Зеленського закладу дошкільної освіти (дитячого садка) «Журавлик»(далі-ЗДО) регламентують відповідні законодавчі та нормативно – правові акти, зокрема: Конституція України( ст.53), закони України « Про освіту» ( нова редакція ), про « Дошкільну освіту» ( зі змінами та доповненнями ).

План складено відповідно до інструктивно – методичних рекомендацій МОН України « Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах» від 10.12.2015.№1/9-487, листа МОН від 21 серпня 2024 р. № 1/12490-23. Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2024/2025 р »,, посадової інструкції асистента вихователя; Положення про дошкільний навчальний заклад від 29.07.2015 № 530( зі змінами); Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів від 24.03.2016 № 234; наказу Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних начальних закладах різних типів та форм власності» від 20.04.2015 № 446; переліку навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України  для використання в дошкільних навчальних закладах у 2024/2025 навчальному році; Базового компоненту дошкільної освіти, який є Державним стандартом дошкільної освіти України, реалізується програмами та навчально – методичним забезпеченням, що затверджує Міністерство освіти і науки України ( у ньому зведено норми та положення, що визначають державні вимоги до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини; сумарний кінцевий показник набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи. Розкрито також  загальні положення, зміст і структуру, інваріативний та варіативний складники змісту освіти),освітньої програми «Українське дошкілля»  

Особливості дошкільної освіти дітей з особливими потребами зумовлені специфікою структури дефекту, яка характерна для зазначеної аномалії розвитку – зниження інтелекту, недостатність пізнавальних процесів, незрілість емоційно – вольової сфери. Важливо, що за умови раннього корекційного впливу можливе суттєве підвищення рівня інтелектуального розвитку.

Метою спеціальної освіти й виховання дітей з особливими освітніми потребами є : корекційний розвиток пізнавальної, емоційно – вольової сфер, переваг особистості, що дало б можливість значній частині з них після виховання й навчання в закладах дошкільної освіти навчатися в звичайних умовах початкової загальної школи, а іншим продовжити навчання в школі інтенсивної педагогічної корекції або в умовах інклюзивного чи інтегрованого класу загальноосвітньої школи та здобути цензовий рівень освіти.

Асистентом вихователя інклюзивної різновікової групи «Сонечко» було сплановано корекційно – розвиткову роботу на 2024/2025 навчальний рік.

Пріоритетні завдання асистента вихователя на 2024/2025 навчальний рік.

Працювати з дітьми над адаптацією в соціальній, освітній і побутовій сферах життєдіяльності; формуванням і розвитком словника зв’язного мовлення, моторних функцій, психічних процесів, елементарних психічних процесів, елементарних математичних уявлень, сенсорних еталонів.

Співпрацювати з фахівцями, які безпосередньо працюють із дітьми з особливими потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами.

Забезпечувати разом з іншими працівниками закладу освіти здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці.

Допомагати в організації освітнього процесу в інклюзивній групі.

Спостерігати за дітьми з особливими освітніми потребами для вивчення її індивідуальних особливостей,інтересів і потреб.

Створити єдиний корекційно – освітній простір як для дітей з ООП, так і для звичайних.

Надавати консультативну допомогу батькам і педагогам.

Підвищувати власний професійний рівень.

Освітні завдання педагогічного колективу на 2024/25 навчальний рік.

Забезпечити систематизацію змісту та засобів навчання, виховання й розвитку дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти; чинних комплексних, парціальних, освітніх програм і програм для дітей, які мають особливі освітні потреби.

Продовжувати створювати сприятливі умови для організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами через надання їм якісної корекційно – розвиткової допомоги.

Удосконалювати роботу з мовленнєво – комунікативної компетентності дітей дошкільного віку.

Забезпечити наступність у роботі між дошкільною і початковою ланками освіти в умовах освітньої реформи « Нова українська школа»

№ з/п

      Зміст роботи

Термін проведення

Примітки

 

 

1                    

Організаційно-педагогічна робота.

Обстежити дітей у групі: стан загальної та дрібної моторики, уміння і навички дітей, фонематичні процеси, словник, логічне мислення, зв’язне мовлення, рівень сформованості узагальненої функції мовлення, сформованість психічних процесів, часових і просторових орієнтирів.

Вересень

 

 


 

Вивчити висновки ІРЦ


 

Скласти розклад занять.

Скласти індивідуальну програму розвитку дитини, план корекційно-розвиткової роботи з дітьми.


 


 

Заповнювати щоденники спостережень.


 

Вересень


 

Вересень

 

 

 

 

 

Протягом року

 

 

Забезпечити охоплення дітей з ООП віку різними формами навчання відповідно до стану здоров’я , їхніх можливостей і здібностей.

Вересень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Систематично проводити індивідуальні заняття з огляду на план корекційно-розвиткової роботи

Протягом навчального

 

 

Поповнювати куточок розвивальними іграми, дидактичними матеріалами для проведення занять в ігровій формі.

Протягом навчального року

 

 

Систематично відвідувати заняття вихователів для аналізу проведеної корекційної роботи.

Протягом навчального року

 

 

Разом із вихователем групи здійснювати соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, зокрема:

Проводити освітні, виховні, соціально-адаптаційні заходи з використанням різних форм роботи та запровадженням ефективних форм їх проведення;

допомагати дітям з особливими освітніми потребами виконувати освітні завдання;

залучати дітей з особливими освітніми потребами до різних видів освітньої діяльності на заняттях.

Протягом навчального року

 

 

Використовувати різноманітний дидактичний матеріал на заняттях.

Протягом навчального року

 

 

Проводити роботу за такими напрямами:

розвивати зв’язне мовлення;

розвивати часові та просторові орієнтири;

розвивати трудову та ігрову діяльність.

Протягом навчального року

 

 

Формувати словник дітей:

активізувати та збагачувати, уточнювати відповідно до лексичних тем, передбачених програмою.

розвивати інтерес дітей до незнайомих і малознайомих слів.

Протягом навчального року

 

 

Розвивати інтерес дітей до незнайомих і малознайомих слів.

 

 

 

Постійно проводити консультації для вихователів із метою ознайомлення з динамікою корекційно-розвиткової роботи, індивідуальними особливостями розумового розвитку дітей

Протягом навчального року

 

 

Організувати предметно-корекційне середовище й обладнання інклюзивної групи

Протягом навчального року

 

 

Проводити спільно з вихователем групові батьківські збори

Протягом навчального року

 

 

Співпрацювати з музичним керівником у проведенні музичних занять, підготовці до святкових ранків.

Протягом навчального року

 

 

Співпрацювати з учителем-логопедом для встановлення наступності в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.

 

Протягом навчального року

 

 

Співпрацювати з практичним психологом дошкільного закладу для встановлення наступності в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.

Протягом навчального року

 

 

Проводити консультації для вихователів:

«10 правил комунікації з батьками дітей з особливими освітніми потребами»;

«Круглий стіл для вихователів тема: Як працювати з дітьми з ООП »;

Проблемна бесіда «Організація індивідуальної роботи з дітьми з особливими потребами»

Грудень

Лютий

Березень

 

 

 

Робота з батьками.

Провести консультації для батьків:

«Психологічний практикум з проблеми Діти з особливими потребами: правила взаємодії з ними»

« Організація роботи батьківського порадника: Психологічна допомога батькам дітей з особливими освітніми потребами»

« Як допомогти дитині з вадами мовлення”

 

 

Листопад.

 


 

Січень


 

березень

 

 

Заохочувати батьків до щоденного закріплення завдань, які надають учитель- логопед, вихователь, асистент вихователя.

Протягом навчального року

 

 

Систематично доводити до відома батьків результати корекційного впливу на розвиток дитини

Протягом навчального року

 

 

Ознайомити батьків з результатами моніторингу

Травень

 

 

Підбити підсумки корекційно-розвиткової роботи за навчальний рік.

Травень

 

 

Проводити роз’яснювальну роботу з батьками щодо способів реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту через інклюзивне навчання.

Постійно

 

 

Підвищення фахового рівня.

Постійно підвищувати власний фаховий рівень через ознайомлення з новинками методичної літератури; досвідом роботи своїх колег; своєчасно вивчати нормативно-правові документи.

Протягом навчального року

 

 

Проходити курси підвищення кваліфікалії для асистента вихователя на затвердженних педрадою платформах

Протягом навчального року

 

 

Використовувати інноваційні технології та програми в роботі для дітей з особливими освітніми потребами

Протягом навчального року

 

 

Брати активну участь у роботі педагогічних рад, консультацій і семінарів-практикумів закладу дошкільної освіти

Протягом навчального року

 

 

Опрацювати новинки методичної та спеціальної літератури, статті фахових журналів: « Вчитель-дефектолог», « Дошкільне навчання», « Практичний психолог» тощо

Протягом навчального року

 

 

 

Співпраця з Надвірнянським ІРЦ

Протягом навчального року

 

 

Висвітлення проблеми інклюзивної освіти на сайті ЗДО.

Протягом навчального року

 

                                          РОБОТИ ДІТЕЙ З ООП ЗА 2024 /2025 рік
Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

Логін: *

Пароль: *